Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Medium Shot (Belalang Production)

Seorang lelaki sedang berdiri di tengah-tengah jalan menunjukkan semangatnya yang akan teguh berdiri walaupun pelbagai rintangan dan halangan yang hadir. 







Menikmati keindahalan alam merupakan perkara yang terbaik untuk menghilangkan segala tekanan dan masalah kehidupan. Gadis di dalam gambar ini menikmati setiap saat yang ada untuk melihat ciptaan yang indah itu.








Dua orang sahabat yang sedang merenung pada sesuatu arah yang sama. Hal ini menunjukkan mereka melalui fasa hidup yang hampir sama dan memikirkan perkara yang sama. Mereka berusaha untuk menyelesaikan setiap perkara itu bersama.





Sahabat itu yang ada pada waktu senang dan susah. Ada masa gembira, duka, sedih dan terluka itu perkara biasa bagi mereka yang bersahabat. Lelaki ini yang akan menjadi contoh sahabat terbaik buat mereka yang lain.







Menoleh ke belakang bukan tanda mengalah atau menyerah tetapi menoleh untuk mencari kekuatan untuk terus melangkah kehadapan. Menoleh ke belakang untuk berterima kasih kepada pengalaman lalu yang mendewasakan aku. Toleh la kebelakang seketika tetapi pandanglah kehadapan semula.









Penuhilah kehidupan ini dengan kegembiraan. Jangan membuang masa memikirkan perkara yang menyedihkan kerana tenaga positif akan hadir bila kita bergembira.





No comments:

Post a Comment