Monday, September 16, 2019

BBM3410Satu2019: DIRI

Assalamualaikum dan selamat sejahtera nama diberi Norazwarina binti Hassan dan berumur 23 tahun. Saya merupakan anak kelahiran Teluk Intan Perak. Saya mempunyai enam adik beradik dan merupakan anak bongsu dalam keluarga. Saya dilahirkan pada tanggal 13 Januari 1996 di Hospital Teluk Intan, Perak. Ayah saya bernama Hassan bin Kosot berumur 69 tahun berasal dari Perak manakala Ibu saya bernama Siti Musripah binti Daud berumur 63 tahun berasal dari Selangor. 

Saya memulakan pendidikan pada tahun 2003 hingga 2008 di Sekolah Kebangsaan Sungai Rusa. Seterusnya saya meneruskan pendidikan di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Perak sehingga tingkatan tiga. Saya antara pelajar cemerlang dalam Penilaian Menengah Rendah (PMR) dengan memperoleh keputusan 7A 2B. Setelah itu, saya meneruskan pendidikan Tingkatan empat dan Tingkatan lima di Sekolah Menengah Convent Teluk Intan Perak dan menduduki Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di sekolah tersebut. Perjalanan pendidikan saya diteruskan dengan memasuki Pra U di Sekolah Menengah Saint Anthony Teluk Intan. Selama dua tahun sebagai pelajar Pra U telah banyak halangan dan cabaran yang saya hadapi. Saya telah berjaya mencapai PNGK 3.9 dalam Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia.

Saya aya  saya ditawarkan Ujian Pe merupakan seorang mahasiswa tahun akhir di Universiti Putra Malaysia


No comments:

Post a Comment